Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Seu electrònica Reus

www.reus.cat
El web de la ciutat de Reus

Cercador de la Seu electrònica


Ajuntament de Reus

Reclamació responsabilitat patrimonial

Per una lesió o dany que sigui conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics.

qrcodetelemàtic presentialpresencial envelopecorreu postal reqRepresentacioRequereix acreditar representació

Si actues com a representant, has d'acreditar formalment la representació. Pots fer-ho adjuntant els documents a la sol·licitud o inscriure la representació al registre de Representants REPRESENTA. Més informació aquí.

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Presencial

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)

Correu postal

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)

Mitjançant aquest tràmit es sol•licita indemnització pels danys soferts pels particulars en qualsevol dels seus béns i drets que pateixin com a conseqüència del funcionament normal o anormal de l’Administració.

Termini de presentació:
D’acord amb l’article 4.2 del Reial decret 429/1993, de 26 de març, pel qual s’aprova el Reglament dels procediments de les administracions públiques en matèria de responsabilitat patrimonial la reclamació s’ha d’efectuar en el termini d’un any d’haver-se produït el fet o l’acte que motivi la indemnització o de manifestar-se el seu efecte lesiu. En cas de danys, de caràcter físic o psíquic a les persones, el termini comença a computar-se des de la curació o la determinació de l’abast de les seqüeles.

Els particulars tenen dret a ser indemnitzats per les administracions públiques corresponents de tota lesió que pateixin en qualsevol dels seus béns i drets, tret dels casos de força major, sempre que la lesió sigui conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics.

El dany al•legat ha de ser efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació amb una persona o un grup de persones.

El reclamant ha de realitzar una descripció dels fets identificant el subjecte que ha patit un dany, els fets causants del dany i el moment en què la lesió efectivament es va produir. 

Descripció dels danys i perjudicis causats que han d’estar perfectament acreditats.

En la reclamació s’ha d’especificar la presumpta relació de causalitat entre aquestes i el funcionament del servei públic, l’avaluació econòmica de la responsabilitat patrimonial, si és possible, i ha d’anar acompanyada de totes les al•legacions, els documents i les informacions que s’estimin oportuns

S’han d’aportar els mitjans probatoris que acreditin els fets i danys i perjudicis que els fets han provocat.  S’han d’aportar  atestats policials, parts de lesions, informes mèdics, informes pericials sobre els danys, factures que acreditin els danys, testimonis presencials dels fets, etc. 
 

Quant costa fer el tràmit?

  • -Gratuït  

Quina documentació he de presentar?

Aquella que l’interessat consideri necessària per acreditar els danys i lesions produïdes, mitjans de prova que acreditin la relació de causalitat entre els danys soferts i el funcionament de l’Administració, justificació documental de la indemnització sol•licitada.

En cas d’actuar com a representant de l’interessat s’haurà d’acreditar la representació del mateix.

En cas de demanar la indemnització per danys a vehicles s’haurà d’acreditar la titularitat del vehicle, aportar la pòlissa d’assegurança del vehicle amb el justificant de pagament  

 Normativa relacionada

  • Article 106 Constitució Espanyola
  • Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment Administratiu comú.
  • Reial decret 429/1993, de 26 de març, pel qual s’aprova el Reglament dels procediments de les administracions públiques en matèria de responsabilitat patrimonial.


Especificacions tècniques dels documents enviats

Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.



Impresos relacionats



Departament responsable

  • Secretaria General



Ajuda'ns a millorar!

La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.

Fes la teva valoració