Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
Sol·licitud de bonificació de l'impost sobre béns immobles urbans per família nombrosa
telemàtic presencial correu postalTelemàtic amb identitat digital.
SAIC (Cr. Sant Llorenç 25-43201 Reus)
Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Les famílies nombroses poden sol·licitar una bonificació en l’Impost sobre béns immobles pel domicili familiar habitual.
El rebut de l’IBI objecte de bonificació serà el de l’immoble que constitueixi l’habitatge habitual, que és aquell que figura com a domicili del subjecte passiu en el padró municipal d’habitants, i que constitueixi la residència habitual de tots els membres de la unitat familiar del subjecte passiu que ostenti la condició de família nombrosa.
Aquesta bonificació seguirà el següent escalat:
Valor cadastral de l’immoble objecte de bonificació de fins a 30.000,00€: 75%
Valor cadastral de l’immoble objecte de bonificació de més de 30.000,00€ i fins a 50.000,00€: 50%
Valor cadastral de l’immoble objecte de bonificació de més de 50.000,00€ i fins a 75.000,00€: 45%
Valor cadastral de l’immoble objecte de bonificació de més de 75.000,00€ i fins a 100.000,00€: 30%
Valor cadastral de l’immoble objecte de bonificació de més de 100.000,00€ i fins a 200.000,00€: 25%
Valor cadastral de l’immoble objecte de bonificació de més de 200.000,00€: 10%
Condicions:
Caràcter i durada de la bonificació:
Aquesta bonificació és de caràcter pregat i per la seva aplicació cal que els interessats la sol•licitin expressament declarant reunir les condicionsde subjecte passiu de l’impost, i de titular de família nombrosa.
Una vegada concedida, es reconeixerà l’aplicació de la bonificació fins la finalització del termini de vigència del títol de família nombrosa, sempre i quan es mantinguin els requisits exigits.
El subjecte passiu de l’impost haurà de comunicar qualsevol modificació o variació rellevant de les condicions o requisits exigibles per a l’aplicació del benefici fiscal a l’Ajuntament, en el termini de dos mesos des de que es produeix la modificació.
Es podrà sol•licitar fins a l’últim dia (inclòs) de l’exercici immediatament anterior al que hi hagi de ser efectiva la bonificació, sense que pugui tenir caràcter retroactiu, excepte per als casos de renovació del títol de família nombrosa que, a efectes de la no interrupció del benefici fiscal, podran presentar-se fins el 31 de gener de l’exercici d’aplicació
Quan es pot demanar?
El termini de presentació de la sol•licitud és fins a l’últim dia (inclòs) de l’exercici immediatament anterior al que hi hagi de ser efectiva la bonificació, sense que pugui tenir caràcter retroactiu.
Normativa relacionada
- Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.
- Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora d’Hisendes Locals.
- Ordenança Fiscal número 3 reguladora de l’Impost sobre Béns Immobles de naturalesa urbana.
A tenir en compte:
- Cal ternir carnet fa familiar nombrosa vigent.
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració