Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Seu electrònica Reus

www.reus.cat
El web de la ciutat de Reus

Cercador de la Seu electrònica


Cèdula habitabilitat

Informació referent a per què serveix i on es tramita la cèdula d'habitabilitat

informatiuinformatiu

 La cèdula d’habitabilitat és necessària per:

- Transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d’ús, en primera transmissió o en posteriors.
- Donar-se d’alta dels serveis d’aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis.
 
La cèdula d’habitabilitat és el document que garanteix el compliment dels nivells mínims d’habitabilitat exigibles als habitatges, tant de nova construcció (cèdula d’habitabilitat de nova ocupació) com usats (cèdula d’habitabilitat d’habitatges usats). Té el paper d’acreditar que un habitatge és apte per ser destinat a residència de les persones i té les condicions tècniques d’habitabilitat, segons la normativa vigent.
En el cas d’habitatges de nova construcció, a més, es verifica el compliment dels controls de qualitat obligatoris en la construcció d’habitatges.
Els locals, estudis, etc., no poden disposar de cèdula d’habitabilitat ja que no tenen la consideració d’habitatge.
La cèdula d’habitabilitat és un document vinculat a l’habitatge i independent de la propietat.
Té una vigència de 15 anys. Transcorregut aquest termini és obligat sol·licitar-ne una de nova.
La informació continguda en la cèdula és considerada vàlida i suficient sobre les condicions físiques de l’habitatge, a l’efecte de venda o arrendament.
En cas d’habitatges promoguts sota qualsevol règim de protecció pública, la qualificació definitiva substitueix la cèdula d’habitabilitat de primera ocupació.
  
Com puc tramitar-ho?
 Es pot tramitar de manera presencial, o bé, de manera telemàtica des de l’oficina virtual de tràmits (OVT) de la Generalitat de Catalunya. En aquest portal també hi trobareu tota la informació sobre els llocs on es pot tramitar presencialment.

Qui pot tramitar la cèdula?
El propietari, administrador o representant autoritzat.
 
On es troben els corresponents impresos de sol·licitud?
De nova ocupació
A la pàgina web de la Secretaria d’Habitatge, www.gencat.cat/habitatge (apartat d’impresos i formularis).
De segona ocupació o posteriors:
Cal dirigir-se als col·legis professionals d’arquitectes o bé d’aparelladors, arquitectes tècnics i enginyers de l’edificació, per tal d’obtenir el corresponent certificat d’habitabilitat que

Especificacions tècniques dels documents enviats

Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.



Impresos relacionats



Departament responsable

  • Generalitat Catalunya - Departament de Medi Ambient
  • Cambra Oficial de la Propietat Urbana de Reus
  • Consell Comarcal del Baix Camp
  • Gremi constructors



Ajuda'ns a millorar!

La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.

Fes la teva valoració