Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Catàleg de Tràmits

Cercador de Tràmits

LLicència per tinença d'animals perillosos

Llicència per tinença i/o conducció d'animals considerats potencialment perillosos



Com puc tramitar-ho?

Presencial: Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
      
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)


Detall del tràmit

 Per tenir o passejar un gos considerat perillós en espais públics, cal una llicència que emet l’Ajuntament del municipi de residència del gos, on aquest ha d’estar censat, i que s’ha de renovar cada 5 anys.

La persona conductora ha de tenir com a mínim18 anys.

En cas de tenir un nou gos, només caldria aportar documentació d’identificació del nou gos i assegurança on es contempli el número del xip del gos.

Han d’obtenir la llicència per a la tinença i conducció d’animals potencialment perillosos:
- Les persones titulars o propietàries de gossos considerats potencialment perillosos.
- I totes les persones que condueixin un gos d’aquestes característiques per espais públics, encara que no en siguin les propietàries.

Abans de sol·licitar aquesta llicència, cal censar l’animal en el registre municipal d’animals de companyia de l’Ajuntament.  
 

Quina documentació he de presentar?
La sol·licitud adjunta, degudament emplenada, i acompanyada de:
- DNI de la persona sol·licitant.
- Declaració responsable de no haver estat sancionat per infraccions greus o molt greus amb alguna de les sancions accessòries de les previstes a l’article 13.3 de la Llei 50/1999 i articles 10 i següents de la Llei 10/1999.
- Certificat de capacitat física i d’aptitud psicològica per a la tinença d’animals potencialment perillosos emès per un centre de reconeixement autoritzat.
- Fotocòpia de la pòlissa i el rebut acreditatiu del pagament de l’assegurança de responsabilitat civil en vigor derivada dels danys que pugui ocasionar l’animal.
- Document acreditatiu d’haver acomplert l’obligació d’identificar l’animal mitjançant un microxip.
- Imprès d’autoliquidació de la taxa d’expedició de documents administratius.

Informació complementaria

Quant costa fer el tràmit?



Impresos relacionats



Departament responsable

  • Departament Medi Ambient


Com puc accedir a tota la meva informació?

Li recomanem que accedeixi a la carpeta si està obligat o es vol relacionar electrònicament amb l'Ajuntament de Reus d'acord a la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sistema, podrà trobar tota la informació i estat de les vostres dades, gestions, tràmits, comunicacions, expedients municipals, factures, etc. com a interessat si és:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010
977 010 210
ajuntament@reus.cat