Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Catàleg de Tràmits

Cercador de Tràmits

Subvenció per a la targeta autobús urbà per a persones amb discapacitat 2019

Sol·licitud de subvenció per a la targeta de transport públic municipal per a persones amb discapacitat

Termini inscripció/presentació

Del 21/05/2019  fins el 15/12/2019



Com puc tramitar-ho?

Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Presencial: Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
      


Detall del tràmit

La targeta per al transport públic municipal permet el desplaçament en els autobusos municipals de forma gratuïta o amb descompte.

La targeta tindrà una validesa de 4 anys

Requisits per poder sol·licitar l’ajut:

- La persona sol•licitant de la targeta ha d’estar empadronada a Reus amb una antiguitat mínima de dos anys consecutius, a comptar de la data de presentació de la sol·licitud i,
- Tenir un grau de discapacitat psíquica o física acreditada d’acord amb el següent detall:

a) Tenir un grau de discapacitat física o psíquica del 65% o més
b) Tenir un grau de discapacitat entre el 33% i el 65% i estiguin vinculades a un projecte Rehabilitador per l’Ocupació (STO) O Inserció Laboral (Servei Pre-laboral o CET), en un centre acreditat que pugui emetre l’informe o el certificat pertinent per justificar la necessitat de l’obtenció de la targeta de transport urbà.
c) Tenir reconeguda per l’INSS la percepció d’una pensió per incapacitat permanent absoluta, permanent total o gran invalidesa i presentin algun problema de mobilitat

- La unitat de convivència de la persona sol•licitant ha d’acreditar una renda per càpita anual igual o inferior al topall màxim, d’acord amb el barem que es determini en la convocatòria corresponent (veure "Impresos relacionats").

Les sol•licituds seran signades per la persona beneficiària o per qui legalment la representi, segons correspongui i hauran d’anar acompanyades de la documentació necessària per acreditar la situació econòmica, familiar i social.

Quina documentació he de presentar?

- Acreditació del grau de discapacitat de la persona sol•licitant (veure sol•licitud)
- Justificants d’ingressos de tots els membres de la unitat de convivència majors de 16 anys (veure sol•licitud).
- Volant d’empadronament (l’adjuntarà l’Oficina d’Atenció Ciutadana en el moment de presentar la sol•licitud).
- En cas de persones separades (veure sol•licitud).
(la sol·licitud preveu la possibilitat d’autorizar a consultar les dades per via electrònica signant l’autorització expressa, sense que en aquest cas l’interessat i membres computables de la unitat de convivència hagin de portar la documentació que pugui ser consultada per via interadministrativa).

Des de l’Àrea de Benestar Social -Serveis Socials es podrà demanar qualsevol altra documentació que es consideri oportuna i necessària.

Observacions:
- La convocatòria i el barem per al 2019 s’han publicat al BOPT de data 20.5.2019
- Bases publicades al BOPT núm.  21 de 25.01.2013.
- Modificació puntual de les bases BOPT núm. 168 de 20.7.2013.


Veure Detall.




Quant costa fer el tràmit?

  • -Gratuït  


Impresos relacionats



Departament responsable

  • Serveis Socials


Com puc accedir a tota la meva informació?

Li recomanem que accedeixi a la carpeta si està obligat o es vol relacionar electrònicament amb l'Ajuntament de Reus d'acord a la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sistema, podrà trobar tota la informació i estat de les vostres dades, gestions, tràmits, comunicacions, expedients municipals, factures, etc. com a interessat si és:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010
977 010 210
ajuntament@reus.cat